2014年02月13日 10:00
成果をあげるには自由に使える時間を大きくまとめる必要がある。大きくまとまった時間が必要なこと、小さな時間は役に立たないことを認識しなければならない。たとえ一日の四分の一であっても、まとまった時間であれば重要なことをするには十分である。逆にたとえ一日の四分の三であってもその多くが細切れではあまり役に立たない。
したがって時間管理の最終段階は、時間の記録と仕事の整理によってもたらされた自由な時間をまとめることである。
P.F.ドラッカー 『経営者の条件』 p73より引用
The effective executive therefore knows that he has to consolidate his discretionary time.He knows that he needs large chunks of time and that small driblets are no time at all.Even one quarter of the working day,if consolidated in large time units,is usually enough to get the important things done.But even three quarters of the working day are useless if they are only available as fifteen minutes here or half an hour there.
The final step in time management is therefore to consolidate the time that that record and analysis show as normally available as and under the executive's control.
”The Effective Executive” P.F.Drucker (Harper Business) p49